Find vej i den digitale jungle

Kære virksomhedsejer,

Føler du nogen gange, at det kan være svært at bevare overblikket på det digitale område?

Måske er du aktivt synlig i et par fysiske netværk, måske kører du med bannerannoncer på forsiden af lokalavisernes website, eller måske bruger du penge på søgemaskineoptimering. Det kan også være, at du i mange år har brugt penge på at indrykke annoncer i aviserne. Din udfordring lige nu er, at du ikke får nok kundehenvendelser – har jeg ret?

Half the money I spend on advertising is wasted;
the trouble is I don’t know which half.
(cit.: John Wanamaker)

Udfordringen med markedsføringen er, at det før har været svært at måle på hvilken del af din markedsføring der virker. Bevares, hvis du har en stor pengekasse du ikke ved hvad du skal gøre ved, så lav da endelig både TV, Radio, traditionel annoncering osv. for så får du om ikke andet stor eksponering…

Selvfølgelig har du ikke det – du er nødt til at have fokus på den del af markedsføringen der rent faktisk giver dig kundehenvendelser. Det kan man heldigvis måle på.

Om du måler på de kontakter der ringer til dig, dem som tilmelder sig dit nyhedsbrev, eller dem som udfylder din kontaktformular er underordnet. Min pointe er, at får du al din trafik ledt forbi dit mobil- eller website – så kan du (med min hjælp) måle på hvad der virker – og så kan du bruge den halvdel af budgettet der ikke virker til at gøre endnu mere, at det der virker.

Det har jeg simpelthen ikke tid til

Tro mig, jeg ved om nogen hvor meget tid det kræver, at holde sig opdateret på hvilke digitale indsatser man skal kende, for at skabe værdi og tiltrække de mest relevante besøgende til websitet. Det var netop på baggrund af mine 13 år som digital projektleder i reklamebranchen, at jeg har skabte min egen virksomhed. Kort sagt, lever jeg af at være opdateret og vide, hvad der virker.

Men, hvad skal du så gøre for at få mere tid?

Det er jo her, hvor jeg kan hjælpe dig. Du kunne lave en årsaftale og fx. købe mig 10 timer pr. måned til at hjælpe dig med at håndtere din digitale tilstedeværelse. Til at tage dialogen med aviserne når de ringer og vil sælge dig annoncer, eller til at hjælpe dig med at håndtere din online markedsføring helt lavpraktisk.

En årsaftale med 10 timer pr. måned koster dig fx. 7.500 kr. ex. moms – så har jeg overblikket over din online markedsføring. Så undgår du at fastansætte. Du kan altid skrue op for timerne, hvis der er behov for det. Som regel bruges nogle af timerne på at holde et kvartalsmøde, så du også får overblikket og vi sammen løbende tilpasser retningen ud fra de definere mål og målepunkter.

Hands on, men også strategisk

Helt lavpraktisk, kan min hjælp være til opsætning og drift af dine Google Adwords eller Facebook annoncer, til at tilpasse dine tekster og gøre dem søgemaskinevenlige eller mere strategisk, hvor jeg hjælper dig med at få lavet en køreplan for din digitale tilstedeværelse. Mine kunder siger, at jeg gør alt det tekniske forståeligt for dem.

Selvfølgelig ved jeg ikke alt, men det gør mit netværk

Det betyder, at laver du en aftale med mig – så kan jeg bringe lige præcis de spidskompetencer ind i projektet der er behov for. Og jeg har til enhver tid overblikket, så du kan bruge tiden på at servicere de nye kunder der kommer.

Kontakt mig helt uforpligtende.

Jeg giver gerne en kop kaffe, eller kommer forbi dig og fortæller hvad der skal til for at hjælpe dig med at få flere kunder eller til at fastholde de eksisterende.

Kontakt mig