Gode råd om Facebook

Mangler du inspiration til at komme videre og få effekt af din Facebook indsats?

Følg med og få gode råd

Ikke alle mine råd deles her på siden, men du er altid velkommen til at følge med på min Facebook side

Hvordan laver man undertekster til sine Facebook videoer?

Her får du en lidt længere guide, der viser hvordan du laver underteksterne på Youtube og kobler dem på din Facebook video.

Facebook har også sit eget værktøj til at lave underteksterne på, men jeg foretrækker Youtubes værktøj :-)

Hvorfor undertekste? Fordi kun omkring 15% rent faktisk tænder for lyden, når de ser dine videoer på Facebook.

Hvordan arbejder man med brugerdefinerede målgrupper på Facebook?

Sådan kan du målrette annoncer til de brugere der interagerer med fx. din Facebook side – eller en af dine videoer fra Facebook.

Se dine konkurrenters annoncer på Facebook

Opret målgrupper på Facebook

Her finder du en video guide til hvordan du opretter gemte målgrupper på Facebook.

Guide til opsætning af Facebook Pixel

For at få mest muligt ud af din annoncering på Facebook, bør du have opsat en Facebook Pixel.

Her finder du guiden til opsætning af Facebook Pixel

Skift dit Facebook cover billede til en video

Jeg har pr. 13. juni 2017 fået adgang til funktionen på et par enkelte kundesites – desværre ikke mit eget endnu. Bliver spændende at se effekten.

Der skal ikke så meget til at begejstre en social media nørd :-)

Inviter personer til at synes godt om din side

Når personer har liket dit opslag, er der med ret stor sandsynlig for, at du også kan få dem til at synes godt om hele din virksomhedsside – og dermed er der større sandsynlighed for, at de ser flere af dine opslag.

I videoen ser du hvordan du nemt kan invitere personer der har interageret med dit indhold, til også at like din side.

 

Hvordan opretter man en annoncekonto på Facebook

?
Du kan starte med at se min guide til opsætning af annoncering på Facebook

Har du lavet en plan for dit indhold i 2018?

At få effekt af sin indsats på de sociale medier kræver et budget til annoncering, men det hjælper ikke, hvis du ikke har en plan for dit indhold.

På linket her får du gode råd om indhold og du kan downloade en 12 måneders content marketing plan for 2018

Skabelon til arbejdet med mål, målepunkter og målgrupper

Du kan downloade en skabelon til en facebook-basis-plan

I planen kan du nedskrive virksomhedens mål med at gå på Facebook.

Du kan også definere en række relevante målepunkter som I vil bruge til at måle effekten af jeres indsats ud fra.

Gør dig også nogle tanker omkring din målgruppe. Hvad kendetegner dem? Hvem er de kunder du møder i butikken/netværket/webshoppen?