Køreplan for Facebook

En strategisk plan for din virksomheds tilstedeværelse på Facebook

Har du brug for, at få sat retning og struktur på din Facebook indsats?

Her får du 18 års digital erfaring, kogt ned til en plan for din virksomheds Facebook indsats.

Planen hjælper dig med at definere din Facebook strategi og hvad du reelt ønsker at opnå, hvad du bør måle din indsats på, hvem du skal målrette dine annoncer og opslag til, idéer til at få skabt indhold og overvejelser om budget, samt hvem der er ansvarlig for hvad.

Hvad opnår du ved at udfylde Facebook strategiplanen?

Planen giver det overblik og den struktur, som mange virksomheder har brug for, inden de sætter gang i en indsats på Facebook.

Den sikrer, at alle i ledelsen og marketingafdelingen er enige om målet og I har noget at styre efter.

Kort sagt, så gør planen det lettere for din virksomhed, når du skal igang med at eksekvere på din Facebook indsats.

Hvad indeholder Facebook planen?

  • Virksomhedens mål med at være på Facebook?
  • Hvad måler I Facebook indsatsen på?
  • Hvem er kernemålgruppen I skal kommunikere med?
  • Hvor ofte vil vi poste indhold og annoncere?
  • Hvor finder I relevant indhold?
  • Planlægning af opslag og annoncer på ugebasis
  • Budget til Facebook annoncering og produktion af indhold
  • Hvem har ansvaret for Facebook indsatsen?

Hvad siger kunderne om planen?

Et par virksomheder har testet planen inden den er lagt ud her på siden. Her får du en kommentar fra et par af virksomhederne.

Mr. BROEN, Esbjerg


“Da vi stod overfor at åbne en helt ny herretøjsbutik (Mr BROEN i Esbjerg), var jeg ikke i tvivl om, at Facebook ville være et uundværligt værktøj til at udbrede kendskabet til butikken. Men jeg måtte erkende, at det forekom en smule diffust, hvilke muligheder der rent faktisk var til stede, og at min forståelse for Facebooks algoritmer, mulighed for tilkøb, segmentering etc. slet ikke var tilstrækkelig.
Læs hele Jans udtalelse...

Jeg tog kontakt til Kasper, som fremsendte hans egetudviklede værktøj “Facebook Plan”, som er en intuitiv og velformuleret trin for trin guide, til at komme i gang med en Facebook strategi.

Jeg udfyldte den med mit team, og den gav anledning til mange spændende dialoger om hvem vi anså vores målgruppe for at være, hvilket indhold vores opslag skulle have, og ikke mindst lave en konkret actionplan.

For at sikre mig, at vi ikke havde misforstået/fejlfortolket noget, mødtes jeg med Kasper – og det var forrygende!

Vi havde såmænd ramt nogenlunde plet, men hans unikke indsigt i netop Facebooks bagvedliggende algoritmer og dermed hvad der ville have størst effekt var uvurderlig, og hjalp til en klart større forståelse og indsigt. Og ikke mindst, så taler han et niveau som alle kan forstå.

Det satte retning og fokus på vores indsats – og med fælles definerede rammer.

Så forspild ikke chancen for at profilere din virksomhed på Facebook, blot fordi du ikke har indsigten. Eller værre endnu: Undgå spildte kræfter, fordi du faktisk tror du kender det – men der er meget mere bag.

Jeg kan kun anbefale, at rekvirere Kaspers “Facebook Plan” og se hvor enkelt det er at skabe overblik, retning og sikre fokus på det der netop definerer din virksomhed/vare/serviceydelse.

Alene den gratis guide er guld værd – og kombinerer du det med Kaspers faglige kendskab til Facebook og generelle indsigt, så er du garanteret succes.

De varmeste anbefalinger herfra.

Jan Marloth
Mr BROEN

Jansson Gruppen


Kasper har været en stor hjælp for os til at komme i gang med vores Facebook-strategi

Jeg har haft stor glæde af sparring med Kasper, da jeg stod over for at skulle starte vores strategi op på sociale medier. I den forbindelse har jeg haft nogle snakke med Kasper med særlig vægt på Facebook-content og -annoncering.
Læs hele Simones udtalelse...

Kasper har nogle gode værktøjer til at komme i gang med SoMe-strategier. Jeg havde fx glæde af at bruge hans Facebook-køreplan, som giver et godt overblik over mål, indsatser og planlægning. Det var et rigtig fint værktøj til at starte vores Facebook-kanal op, og køreplanen kommer omkring såvel den strategiske del som en konkret handlingsplan for publicering af indhold.

Kasper er dygtig og godt inde i sit stof. Han er god til at følge op og hjælper gerne, hvis der er noget, man er i tvivl om eller skal have yderligere hjælp til. Det har været super at få lov til at arbejde med Kasper.

Simone Lisby Berg
Jansson Gruppen