Kursus: Kom i gang med Facebook annoncering i Esbjerg

Kurset afholdes den 16. januar 2020 fra 8:45 - 14:30. Pris: 1.195 dkk ex. moms.

Dette kursus i Facebook annoncering foregår i Esbjerg og er målrettet dig, som vil lære, hvordan man kommer igang med annoncering på Facebook. Der er tale om et helt lavpraktisk kursus, hvor du (med underviserens hjælp) prøver kræfter med Facebooks annonceplatform.

Uanset om du henvender dig til erhverv eller private, så kan Facebook annoncering målrettes til dine potentielle kunder.

Hvorfor skal du deltage?

Du skal deltage på kurset, hvis du ønsker, at komme rigtigt i gang med en struktureret annonceringsindsats på Facebook og du både vil have en smule teori og nogen praktisk erfaring.

Inden du kommer fra kurset, har du prøvet at opsætte og målrette din første annonce for virksomheden i Facebooks annonceadministrator.

Hvad lærer du på kurset i Esbjerg?

Du lærer helt grundlæggende, hvordan du definerer og opsætter relevante målgrupper i annonceadministratoren på Facebook. Vi tager udgangspunkt i de gemte målgrupper, men berører også kort mulighederne med de brugerdefinerede målgrupper.

Vi går ikke i dybden med fx. Retargeting – da dette er en del af kurset facebook annoncering for øvede Vi kigger derfor kun overfladisk på, hvordan du kan ramme nye potentielle kunder, der fx. har besøgt dit website.
(Denne del kræver opsætning af en Facebook Pixel – opsætning er ikke en del af kurset, men det anbefales at du får det opsat alligevel – se evt. Facebook egen Pixel guide)

Vi arbejder videre med målgrupperne, når du og de andre kursister selv skal prøve at oprette din virksomheds første kampagne til Facebook.

På kurset guides du igennem opbygning af en kampagne med et tilhørende annoncesæt (placeringer af annoncer, m.m.) og annoncer. Du kan naturligvis vælge at slukke kampagnen inden den begynder at bruge penge.

Du får naturligvis input fra underviseren til, hvordan du kan opbygge selve annoncen og dermed fange kundernes opmærksomhed endnu bedre.

Har du ikke en annoncekonto kan du oprette en konto ved fx. at booste et opslag fra din side. Det er nødvendigt at kontoen er oprettet, inden du deltager på kurset-

Agenda for kurset

08:45 – 09:15 Morgenbrød og præsentation af deltagere
09:15 – 09:25 Kort intro til annoncering
09:25 – 10:15 Kolde og varme målgrupper (Gemte, brugerdefinerede og kopi)
10:15 – 11:30 Opbygning af konkret annoncekampagne (step by step)
11:30 – 12:00 Hands on – arbejde med egne annoncer (del 1)
12:00 – 12:30 Frokost (Kylling Sandwich)
12:30 – 13:50 Hands on – arbejde videre med egne annoncer (del 2)
13:50 – 14:10 Eksempler på indhold og kampagner
14:10 – 14:25 Evaluering af kampagner
14:25 – 14:30 Opsummering, evaluering og tak for i dag
* Der tages forbehold for justeringer af agendaen, afhængigt at deltagernes ønsker og behov.

Hvem kan deltage i kurset?

Alle der har en kørende Facebook virksomhedsside (evt. også en Instagram virksomhedskonto), og vil være lære hvordan man kan annoncere både til “ukendte” kunder (Kolde leads) og til “kendte” kunder (Varme leads) (Facebook kalder disse for Gemte målgrupper og Brugerdefinerede målgrupper)

Du skal inden kurset også have oprettet en annoncekonto. Det foregår ved, at du booster et opslag fra din side. Du kan slukke for annoncen igen med det samme. VIGTIGT – Sørg for at vælge DKK valuta og København som tidszone.

Der vil være en fordel, hvis du inden kurset har gjort dig tanker omkring virksomhedens strategi og også hvilket indhold og annoncer du vil arbejde med. Til inspiration kan du hente min Facebook strategi køreplan alternativt, vil jeg anbefale dig at starte ud med Facebook strategi kurset

Hvordan foregår det?

På kurset kigger vi helt lavpraktisk på, hvordan man arbejder med de forskellige områder af Facebooks annoncesystem, hvor der er mulighed for både at målrette annoncer til pt. 17 forskellige placeringer på bl.a. Facebook og Instagram (Det er muligt at vise annoncer på Instagram uden du opretter en Instagram konto)

Kurset er “hands on” – dvs. Kasper viser dig, hvordan du gør LIVE i Facebooks annonceadministrator, mens du selv prøver kræfter med din virksomheds annoncekonto. Der er også afsat tid til, at du arbejder selv med dine annoncer.

Det hele forklares på godt jysk. Helt nede på jorden og uden du behøver have kendskab til marketing fagtermer.

Prisen er 1.195 DKK ex. Moms, inkl. Morgenbrød, sandwich og kaffe/vand.

Tilmeld dig kurset

OBS – tilmeldingsfristen er 6. januar 2020 kl 23:59

Dit navn:

Firma:

CVR. Nr.:

E-Mail:

Vælg dato du vil deltage

Evt. rabatkode:

Betingelser

Tilmeldingen refunderes ved afbud frem til 14 dage før kursus-start. Herefter refunderes beløbet ikke.
Du modtager inden kurset en faktura for din deltagelse. Betalingsfristen er 8 dage. Vi forbeholder os retten til at aflyse arrangementet, hvis der 8 dage inden kurset er under 6 deltagere.

Dine kontaktinfo benyttes udelukkende til at sende dig en faktura og til at kontakte dig i forbindelse med kurset. Se også Privatlivspolitik

Mød din underviser

Kasper arbejder både strategisk og helt lavpraktisk med Facebook, Linkedin og Instagram for en række kunder i eget firma Hundebøl Hamann ApS. Kasper er en erfaren underviser, der har undervist en lang række danske virksomheder. Kasper Hundebøl Hamann har siden år 2000 år arbejdet med digital tilstedeværelse og ved hvad der skaber synlighed og målbar effekt!

Hvad siger tidligere kursister?

Se hvad tidligere deltagere udtaler om Kasper Hundebøl Hamanns kurser

Detaljer og vigtige info

Hvad koster det?

Prisen er 1.195 DKK ex. moms. inkl. morgenbrød, frokost, kaffe/vand.

Hvornår afholdes annoncekurset?

Kurset afholdes den 16. januar 2020 fra 8:45 – 14:30. Pris: 1.195 dkk ex. moms.

Hvor skal vi være?

hos Hundebøl Hamann ApS

Stenhuggervej 7A, 6710 Esbjerg V

Gratis parkering lige uden for bygningen.

Husk

Du skal som deltager medbringe en PC eller Mac, så du kan arbejde med din Facebook side undervejs. Det anbefales at have browseren Chrome installeret, da det virker bedst i annonceadministratoren.

Det er også vigtigt, at du medbringer firmaets logo, evt. video, grafik og billeder du tænker kan bruges til annoncering. Som udgangspunkt anbefales det, at alt materiale kører med en opløsning på minimum 1080 x 1080 og evt. til det helt nye 4:5 videoformat (1080 x 1350 px)
Det er et krav for din deltagelse på kurset, at du har en virksomhedsside oprettet, som er live på Facebook. Ligeledes skal du inden kursus start oprette en annoncekonto. Om du har 10 eller 10.000 følgere er underordnet.