Kursus i Facebook annoncering, Esbjerg

10. marts 2022 fra 8:45 - 14:30. Pris: 1.295 DKK ex. moms.

Dette kursus i Facebook annoncering foregår i Esbjerg og er målrettet dig, som vil lære, hvordan man kommer igang med annoncering på Facebook. Der er tale om et helt lavpraktisk kursus, hvor du (med underviserens hjælp) prøver kræfter med Facebooks annonceplatform.

Uanset om du henvender dig til erhverv eller private, så kan Facebook annoncering målrettes til dine potentielle kunder. Men hvordan gør du i praksis? Og hvad skal du tage højde for i en tid med IOS tracking blokeringer, Cookies og de mange ændringer som Facebook hele tiden ruller ud?

Hvorfor skal du deltage?

Du skal deltage på kurset, hvis du ønsker, at komme rigtigt i gang med en struktureret annonceringsindsats på Facebook/Instagram og du både vil have noget teori og en masse praktisk erfaring.

Inden du kommer fra kurset, har du prøvet at opsætte og målrette din første annonce for virksomheden i Facebooks annonceadministrator.

Hvad lærer du på Facebook annoncekurset i Esbjerg?

Du lærer helt grundlæggende, hvordan du definerer og opsætter relevante målgrupper i annonceadministratoren på Facebook. Vi tager udgangspunkt i de gemte målgrupper, men berører også kort mulighederne med de brugerdefinerede målgrupper.

Vi går ikke i dybden med fx. Retargeting – da dette er en del af kurset facebook annoncering for øvede Vi kigger kun overfladisk på, hvordan du kan ramme nye potentielle kunder, der fx. har besøgt dit website.
(Denne del kræver opsætning af en Facebook Pixel – opsætning er ikke en del af kurset, men det anbefales at du får det opsat alligevel – se evt. Facebook egen Pixel guide)

Vi kigger også på, hvordan du fx. kan rammer den målgruppe der allerede interagerer med virksomheden på Facebook og Instagram. Vi arbejder videre med målgrupperne, når du og de andre kursister selv skal prøve at oprette din virksomheds første kampagne til Facebook.

På kurset guides du igennem opbygning af en kampagne med et tilhørende annoncesæt (placeringer af annoncer, m.m.) og annoncer. Du kan naturligvis vælge at slukke kampagnen inden den begynder at bruge penge.

Du får naturligvis input fra underviseren til, hvordan du kan opbygge selve annoncen og dermed fange kundernes opmærksomhed endnu bedre.

Har du ikke en annoncekonto kan du oprette en konto ved fx. at booste et opslag fra din side. Det er nødvendigt at kontoen er oprettet, inden du deltager på kurset. Se evt. også Guide: Opret en Facebook annoncekonto

Agenda for kurset

08:45 – 09:00 Croissant, kaffe, velkomst
09:00 – 09:15 Præsentation af deltagere og forventninger til kurset
09:15 – 09:30 Intro til annoncering – hvor er vi her i 2022 og hvad skal man tænke over
09:30 – 10:15 Målgrupper i annonceadministrator (Gemte, brugerdefinerede og kort om kopi målgrupperne)
10:15 – 11:30 Opbygning af konkret annoncekampagne (step by step gennemgang)
11:30 – 12:00 Hands on – arbejde med egne annoncer (del 1)

12:00 – 12:30 Frokost (Sandwich)

12:30 – 13:30 Hands on – arbejde videre med egne annoncer (del 2)
13:30 – 14:00 Indhold og budskaber i dine annoncer
14:00 – 14:20 Evaluering af kampagner
14:20 – 14:30 Opsummering, evaluering og tak for i dag


* Der tages forbehold for justeringer af agendaen, afhængigt at deltagernes ønsker og behov.

Hvem kan deltage i kurset?

Alle der har en kørende Facebook virksomhedsside (evt. også en Instagram virksomhedskonto), og vil være lære hvordan man kan annoncere til de potentielle kunder.

Du skal inden kurset også have oprettet en annoncekonto. Det foregår fx. ved, at du booster et opslag fra din side. Du kan slukke for annoncen igen med det samme. Alternativt kan du i Business Manager oprette en ny annoncekonto og betalingsmetode.

VIGTIGT – Sørg for at vælge DKK valuta og København som tidszone. Guide: Opret en Facebook annoncekonto

Der vil være en fordel, hvis du inden kurset har gjort dig tanker omkring virksomhedens strategi og også hvilket indhold og annoncer du vil arbejde med. Til inspiration kan du hente min Facebook strategi køreplan alternativt, vil jeg anbefale dig at starte ud med Facebook strategi kurset

Hvordan foregår det?

På kurset kigger vi helt lavpraktisk på, hvordan man arbejder med de forskellige områder af Facebooks annoncesystem, hvor der er mulighed for både at målrette annoncer til pt. 22 forskellige placeringer på bl.a. Facebook og Instagram (Det er muligt at vise annoncer på Instagram uden du opretter en Instagram konto)

Kurset er “hands on” – dvs. Kasper viser dig, hvordan du gør LIVE i Facebooks annonceadministrator, mens du selv prøver kræfter med din virksomheds annoncekonto. Der er også afsat tid til, at du arbejder selv med dine annoncer.

Det hele forklares på godt jysk. Helt nede på jorden og uden du behøver have kendskab til marketing fagtermer.

Prisen er 1.295 DKK ex. Moms, inkl. croissant, sandwich og kaffe/vand.

Vil du vide mere om Facebook annoncering? Så kontakt mig endelig med dine spørgsmål

Tilmeld dig kurset

Lukket for tilmelding

Mød din underviser

 

Kasper arbejder både strategisk og helt lavpraktisk med Facebook, Linkedin og Instagram for en række kunder i eget firma Hundebøl Hamann ApS. Kasper er en erfaren underviser, der har undervist en lang række danske virksomheder. Kasper Hundebøl Hamann har siden år 2000 år arbejdet med digital tilstedeværelse og ved hvad der skaber synlighed og målbar effekt!

Detaljer og vigtige info

Hvad koster det?

Prisen er 1.295 DKK ex. moms. inkl. croissant, frokost, kaffe/vand.

Hvornår afholdes annoncekurset?

10. marts 2021 fra 8:45 – 14:30.

Hvor skal vi være?

hos Hundebøl Hamann ApS

Stenhuggervej 7A, 6710 Esbjerg V.

Gratis parkering lige uden for bygningen.

(Med forbehold for ændring af placeringen i forhold til antal deltagere)

Husk

Du skal som deltager medbringe en PC eller Mac, så du kan arbejde med din Facebook side undervejs. Det anbefales at have browseren Chrome installeret, da det virker bedst i annonceadministratoren.

Det er også vigtigt, at du medbringer firmaets logo, evt. video, grafik og billeder du tænker kan bruges til annoncering. Som udgangspunkt anbefales det, at alt materiale kører med en opløsning på minimum 1080 x 1080 og evt. til 4:5 videoformat (1080 x 1350 px) og stories 1080 x 1920
Det er et krav for din deltagelse på kurset, at du har en virksomhedsside oprettet, som er live på Facebook. Ligeledes skal du inden kursus start oprette en annoncekonto med tilknyttet betalingskort. Om du har 10 eller 10.000 følgere er underordnet.

Det er en klar fordel, hvis du er kørende i Facebook Business Manager og din side + annoncekonto og betalingsmetode er oprettet her.