Kurset afholdes i efteråret 2022 fra 09:00 - 14:30. Pris: 1.495 dkk ex. moms.
Dette kursus i Facebook annoncering foregår hos Hundebøl Hamann i Esbjerg og er målrettet dig, som allerede annoncerer på Facebook og vil mere i dybden med fx. Retargeting og skalering af kampagner
Der er tale om et kursus, hvor du, med underviserens hjælp, prøver kræfter med de mere avancerede muligheder i kampagneadministratoren.
Du skal deltage på kurset, hvis du ønsker, at komme videre med din annonceringsindsats på Facebook og målrette dine opslag til dit websites besøgende, lære om en strategisk tilgang til annoncering og hvordan du rammer de “varme” kunder der allerede har interageret med dig + vi dykker ned i, hvordan du opsætter “custom conversions” og optimerer dine kampagner mod denne del.
Da vi også taler om strategi for annoncekampagner, vil det være en klar fordel hvis du allerede inden kurset har en landingsside, hvor du sender de potentielle kunder hen. Det kan være signups til nyhedsbrev, kontaktside, leadopsamling, en webshop eller tilsvarende. Vi taler både om B2B og B2C muligheder. Se eksempel på min landingside
Du lærer hvordan du definerer og opsætter relevante målgrupper i annonceadministratoren på Facebook. Vi kigger på de tre typer af målgrupper:
1. Gemte
2. Brugerdefinerede
3. Look-A-Likes
(Vigtigt! Denne del kræver at du allerede har opsat en Facebook Pixel – opsætning er ikke en del af kurset – se Facebook egen Pixel guide)
Du kommer som kursist selv til at arbejde med opsætningen af en kampagne målrettet de “varme” potentielle kunder.
Du får naturligvis input fra underviseren til, hvordan du kan opbygge en kampagne i flere steps og skabe sammenhæng i din annoncering
09:00 – 09:15 Præsentation af deltagere
09:15 – 10:15 Målgrupper: Brugerdefinerede og Look-a-like målgrupper og mulighederne med disse
10:15 – 11:00 Strategi for en kampagne med video, konvertering på en landingside + evaluering (Step by step eksempel)
11:00 – 11:30 Custom Conversions og optimering
11:30 – 12:00 Frokostpause
12:00 – 12:45 Dynamiske Produktannoncer – DPA (Kun hvis der deltager webshops)*
12:45 – 14:00 Hands on – arbejde med egne annoncer og annoncestrategier
14:00 – 14:20 Skalering af kampagner
14:20 – 14:30 Opsummering, evaluering og tak for i dag
* Der tages forbehold for justeringer af agendaen, afhængigt at deltagernes ønsker og behov. Deltager der ikke webshopannoncører på kurset kigger vi på forskellige varianter af indhold og budskaber
Alle der har en kørende Facebookside, en Facebook Annoncekonto og en pixel implementeret på sitet. Det anbefales at du som minimum har prøvet at oprette en eller flere kampagner tidligere. Har du ikke prøvet før anbefales det grundlæggende Facebook annoncekursus.
På kurset kigger vi helt lavpraktisk på, hvordan man arbejder med de forskellige områder af Facebooks annonceadministrator, hvor der er mulighed for både at målrette annoncer til de 22 forskellige placeringer på bl.a. Facebook og Instagram
Kurset er “hands on” – dvs. Kasper guider dig i, hvordan du gør LIVE i Facebooks annonceadministrator, mens du selv arbejder videre med din virksomheds annoncekonto.
Det hele forklares på godt jysk. Helt nede på jorden og uden du behøver have kendskab til marketing fagtermer.
Prisen er 1.495 DKK ex. Moms, inkl. sandwich, kaffe/vand.
Der er lukket for tilmelding
Kasper arbejder både strategisk og helt lavpraktisk med Facebook, Linkedin og Instagram for en række kunder i eget firma Hundebøl Hamann ApS. Kasper er en erfaren underviser, der de sidste 7 år har undervist en lang række danske virksomheder. Kasper Hundebøl Hamann har siden år 2000 år arbejdet med digital tilstedeværelse og ved hvad der skaber synlighed og målbar effekt!
Kontakt Kasper Hundebøl Hamann
Mobil: +45 29 92 80 29
Mail: kasper@hamann.dk
Cvr.: 36089474
Passer datoerne dig ikke?
Se aktuelle og kommende kurser.
Se mulighederne for at få et skræddersyet Facebook kursus til virksomheden.
Prisen er 1.495 DKK ex. moms. inkl. sandwich, kaffe/vand.
Dato for 2022 ikke planlagt endnu. Afholdes normalt fra 09:00 – 14:30
hos Hundebøl Hamann ApS
Stenhuggervej 7A, 6710 Esbjerg V.
Mulighed for gratis parkering lige uden for bygningen.
Du skal som deltager medbringe en PC eller Mac, så du kan arbejde med din Facebook side undervejs. Det anbefales at have browseren Chrome installeret, da det virker bedst i annonceadministratoren. Det er et krav, at du som minimum har basis opsætning af Meta Pixel (tidl. Facebook pixel). Se evt. Facebooks egen pixel guide.
Driver du en webshop, vil det også være en fordel, hvis du har opsat et produktkatalog og implementeret Facebook Pixelens standard events (AddToCart, Purchase og ViewContent). Det er også en klar fordel hvis du har Conversion API opsat.
Det er også vigtigt, at du medbringer firmaets logo, evt. video, grafik og billeder du tænker kan bruges til annoncering. Som udgangspunkt anbefales det, at alt materiale kører med en opløsning på minimum 1080 x 1080 og evt. til det helt nye 4:5 videoformat (1080 x 1350 px)
Det er et krav for din deltagelse på kurset, at du har en virksomhedsside oprettet, som er live på Facebook. Om du har 10 eller 10.000 følgere er underordnet.