Annoncering giver billigere rekruttering og mere opmærksomhed hos ny kundegruppe

Vi har både sparret rigtig mange penge på rekruttering, fordi vi fik kvalificerede ansøgninger ind på grund af Facebook-annoncering, og så har flere potentielle kunder fået øjnene op for os. Vi er i en kompleks branche, hvor salgsprocessen kan tage flere år. Vi var overrasket over, hvor store virksomheder, vi nåede ud til med Kaspers annoncering på LinkedIn.” Det fortæller Sylvia Elizabeth Olsen Steinberg, marketing manager hos Qubiqa

Opgaven: Qubiqa producerer maskiner til isolerings- og produktionsbranchen. Virksomheden havde to udfordringer, som de bad Hundebøl Hamann om hjælp til. Den første var, at de gerne ville bruge annoncering til at blive top of mind hos en ny kundegruppe. Den anden var, at de gerne ville have flere kvalificerede ansøgere til stillinger som smede og montører.

“Vi gik ind til samarbejdet med Kasper med den indstilling, at vi skulle teste online-annoncering af. Vi er i en kompleks branche, hvor salgsprocessen kan tage flere år, og hvor salgsmetoderne har været meget traditionelle. Vi ville gerne se, hvem der i det hele taget reagerede på annoncering fra os,” siger Sylvia Elizabeth Steinberg, som er marketing manager hos Qubiqa.

Virksomheden fik lavet en casevideo med en af deres kunder, som Qubiqa havde konstrueret en særlig maskine til, som kunne pakke køkkenlåger ind i plast. Videoen havde dels til formål at vise, hvad Qubiqa kan lave af maskiner, men også at nå ud til en ny potentiel kundegruppe udenfor isoleringsbranchen, som ellers har været den primære målgruppe i mange år.

“Vi var overrasket over, hvor store virksomheder, vi nåede ud til med Kaspers annoncering på LinkedIn. Med kampagnen nåede vi ikke kun ud til et nyt segment, som vi ikke er så kendte i. Vi fik også data på, hvem vi kom ud til. Den data er supervigtig for vores videre markedsføring.”

Efter marketing manageren kunne konstatere, at annonceringen på LinkedIn gav resultater, fik hun blod på tanden efter at prøve Facebook-annoncer af også. Denne gang var målet at rekruttere ansatte.

“Før var vores rekruttering af smede og montører baseret på mund-til-mund og henvisninger fra nogen, som kendte nogen, og ellers brugte vi rekrutteringsbureauer. I stedet ville vi teste Facebook-annoncering af, og det viste sig at være en rigtig god investering, selvom Kasper jo ikke er helt billig. Vi fik rigtig mange ansøgninger, og vi besatte to smedestillinger og to stillinger med montører, uden at have et rekrutteringsbureau ind over. Vi sparede penge ved at have Kasper inde over,” forklarer Sylvia Elizabeth Steinberg.

Hun vil anbefale Kasper til en bred vifte af virksomheder, som gerne vil nå en ny eller større målgruppe online:

“Jeg tror, at vi er lidt anderledes end Kaspers andre kunder, men jeg kan jo se, at det virker selv i en niche som vores. Hans hjælp til annoncering er relevant i servicevirksomheder helt generelt.”

Her kan du se et udsnit af de kunder jeg arbejder med