Kasper øger bundlinjen og spiller medarbejderne bedre
“Vi har både set en større omsætning og bundlinje. Særligt på online-handlen, men efterhånden også i den lokale annoncering for butikkerne. Kasper rådgiver, giver sparring og sætter annoncerne op, og så analyserer han hele tiden på tallene og giver indspark til, hvad der virker. Han er et oplagt valg for både mellemstore og store virksomheder i mange forskellige brancher.”
Hanne Sørensen, Nordic Marketing Manager, Sports Connection ApS / SKECHERS
Opgaven: Hundebøl Hamann hjælper Sports Connection med annoncering på Facebook og Instagram. Målet er at øge brandkendskabet til Skechers i hele Norden og at øge top- og bundlinje i både online-salget og de lokale butikker.
“Kasper rådgiver, giver sparring og sætter annoncerne op, og så analyserer han hele tiden på tallene og giver indspark til, hvad der virker. Både i forhold til strategien og kreativerne. Jeg kan ikke nævne konkrete tal, men vi har både set en større omsætning og bundlinje. Særligt på online-handlen, men efterhånden også i den lokale annoncering for butikkerne. Derfor fortsætter vi gladeligt samarbejdet,” forklarer Hanne Sørensen, Nordic Marketing Manager i Sports Connection (SKECHERS).
Da hun skulle finde en specialist i Meta-annoncering, var det naturlige valg Kasper Hundebøl. Det var nemlig vigtigt, at vedkommende var lokalt forankret i Esbjerg, og at det var en ekspert, som havde 100% fokus på strategi og teknik i forhold til betalt annoncering på Instagram og Facebook.
“Et brand som vores er underlagt mange restriktioner, og det betyder blandt andet, at vi ikke kan lægge vores videoer, grafikker og andre kreativer over i et bureau. Gjorde vi det, ville vi miste en del af SKECHERS-ånden i vores markedsføring,” forklarer marketingchefen.
Derfor var det ikke relevant at få et bureau til varetage alle opgaver rundt om annonceringen. Sports Connection havde i stedet brug for en specialist, som dels kunne få deres annoncer ud til de rigtige målgrupper, og som samtidig kunne give feedback på, hvordan kreativerne virker i mødet med målgrupperne på sociale medier.
“En bonusfordel ved det har været, at vi har udviklet os sammen med Kasper. Vi er blevet klogere på, hvordan vi skal bruge betalt annoncering bedst, og hvordan det spiller sammen med vores andre marketingaktiviteter. Han udfordrer os og vender tingene på hovedet. Det gør, at vores medarbejdere også bliver dygtigere og får lyst til at gøre det endnu bedre.”
Hanne Sørensen kan se mange typer af virksomheder få gavn af at få hjælp til annoncering på Facebook og Instagram:
“Nu vil jeg jo helst ikke anbefale Kasper til for mange, så han får for meget at lave. Men spøg til side, så er han et oplagt valg for både mellemstore og store virksomheder i mange forskellige brancher. Man skal dog være indstillet på at høre og handle på en eksperts holdninger og idéer, hvis man skal have maksimal effekt ud af det. En specialist som Kasper skal også føle, at han er en del af projektet og med til at lægge retningen, selvom han ikke er ansat. Det er det, som har ført til succes hos os,” slutter marketingchefen.