Annoncering baner vejen for vækststrategi i Tyskland
“Vi ser en klar bevægelse, efter Kasper har overtaget vores annoncering på Facebook, Instagram og TikTok. Tidligere når vi har deltaget på messer og været med til løb, talte vi længe med folk, fordi de ikke havde hørt om produktet før. Nu er der en helt anden forståelse, når vi møder folk, fordi mange har set os online. Vi mærker det selvfølgelig også på kundetilgangen,
hvor vi får mere volumen. Men først og fremmest er målet med SoMe annonceringen, at flere får kendskab til vores løsninger”
Marie Korsgaard, Communication Manager, Mosson
Annoncering på Facebook
Mosson har ét primært mål med annonceringen på Facebook og Instagram: Kendskab i målgruppen.
SaaS-virksomheden sælger en digital løsning til rideskoler, stalde, hesteejere og hesteopdrættere, som hjælper både professionelle stalde og private hesteejere med at spare tid, undgå misforståelser og samle info og kommunikationen om hestenes pasning, træning, foder,dyrlægebesøg osv. ét sted.
Noget, som indtil nu har foregået i Facebook-grupper, via sms’er, whiteboards og ved mundtlige overleveringer i stalden.
Mosson har vækstambitioner, og for at nå dem skulle flere i målgruppen vide, at der findes en digital løsning, som kan løse det udbredte problem med kommunikation i staldene.
En af vejene til større kendskab er annoncer på Facebook, Instagram og TikTok.
“Vi ser en klar bevægelse, efter Kasper har overtaget vores annoncering på Facebook, Instagram og TikTok. Tidligere når vi har deltaget på messer og været med til løb, talte vi længe med folk, fordi de ikke havde hørt om produktet før. Nu er der en helt anden forståelse, når vi møder folk, fordi mange har set os online. Vi mærker det selvfølgelig også på kundetilgangen, hvor vi får mere volumen. Men først og fremmest er målet med SoMe annonceringen, at flere får kendskab til vores løsning,” fortæller Marie Korsgaard, der er Communication Manager hos Mosson.
At vælge en ekstern specialist til annonceringen – frem for at hyre et bureau med bredere kompetencer eller ansætte – var et klart strategisk valg.
“Vi kan bedre geare vores organisation til vækst ved at hyre specialister ind som freelancere end ved at ansætte. Valget faldt på Kasper, fordi jeg kunne se, at de ting, han ellers laver, er i orden. Helt fra start var dialogen nem og lige til. Kasper går den ekstra mil, og jeg skal ikke projektlede ham. Han har altid styr på, at der bliver gjort, hvad der skal gøres,” siger Marie Korsgaard.
I første del af samarbejdet har fokus været på Danmark og Sverige. Men vækstambitionerne hos Mosson stopper ikke der. “Vi har lige lanceret Mosson Stable i Tyskland. Før lanceringen, begyndte vi et samarbejde med Kasper om at annoncere i Tyskland i forbindelse med større messer og stævner. Det har hjulpet os til at være forberedte. Vi startede ikke op i blinde i Tyskland. Vi havde allerede en målgruppe at markedsføre os til. Kasper giver virkelig god sparring, og det er trygt, at han har fuldstændig styr på alt,” siger kommunikationschefen.
Hvem hun vil anbefale Hundebøl Hamann til?
“Kasper kan klare hele spektret. Fra små til store virksomheder. For os har det været særlig godt, at vi kan bruge ham strategisk som freelance specialist i forhold til vores vækstplaner frem for at vækste internt. Du bliver taget godt imod af Kasper uanset hvad.”