TourCompas får strategisk sparring og hjælp til opsætning af Meta-annoncering
Dino Karalic, CMO, TourCompass
Annoncering på Facebook
1:1 Sparring
Rejseselskabet TourCompass holder til i Aarhus og har specialiseret sig i oplevelsesrejser for eventyrlystne til et hav af destinationer uden for Europa såsom Asien, USA, Afrika og safariture.
TourCompass har en stærk in-house marketingafdeling, der håndterer markedsføringen på syv markeder. Da de ønskede at satse strategisk på Meta-platformene og udnytte deres fulde potentiale, søgte de en dygtig samarbejdspartner, som kunne hjælpe dem godt i gang og sikre en effektiv indsats.
”Vi fik anbefalet at tage kontakt til Kasper af en anden samarbejdspartner, som kendte ham og vidste, at han var rigtigt skrap til det her. Efter vores indledende samtale med Kasper, havde vi et rigtigt godt indtryk, og vi oplevede, at Kasper hurtigt kunne sætte sig ind i vores forretning og forstå vores behov,” fortæller Dino Karalic, der er CMO hos TourCompass.
Det har især været vigtigt for TourCompass at have et samarbejde, hvor Kasper på den ene side rådgiver og lærer fra sig, så der er plads til selv at eksekvere på det – og på den anden side tager sig af det tekniske med opsætningen af annoncerne og trackingen.
”Vi har oplevet en god forståelse fra Kasper om, hvad vi ønsker hjælp til, og at det skal foregå i vores eget tempo, så vi kan fortsætte med at gøre nogle af tingene selv. Vi ved nogenlunde, hvad vi gerne vil opnå, og så sørger Kasper for at tilpasse sin rådgivning efter det,” siger Dino.
I det daglige fungerer samarbejdet på den måde, at Kasper er som en slags ekstra kollega, man kan sparre med og få hjælp fra til konkrete opgaver – i dette tilfælde opsætning og tracking af annoncerne. Her er det PPC Specialist, Mathias Pedersen, der har den løbende dialog og kontakt med Kasper.
”Kasper er med sine næsten 25 års erfaring en dygtig partner. Hos TourCompass klarer vi meget internt, men på Meta-området valgte vi at samarbejde med en ekspert for at sikre optimal effekt. Han er vant til at arbejde med mange andre kontoer i forskellige brancher, så på den måde kan han sammenligne og se, hvad der virker og ikke gør. Og i de tilfælde, hvor der er problemer med noget, så kan Kasper løse det, fordi han har en bedre og mere direkte kontakt til Meta,” siger Mathias.
For TourCompass er det en fordel at kunne trække på Kaspers specialiserede viden om Meta-maskineriet, men også hans netværk. David Krogstrup, der er tracking specialist har således været koblet på projektet i starten, inden der blev brugt så meget som en krone på Meta-annoncering – simpelthen for at sikre, at alle konverteringer trackes korrekt.
Der er mange bolde i luften, og forskellige specialister og freelancere er i spil. Derfor betyder det også noget, at kommunikationen spiller og er ukompliceret:
”Jeg er selv halvt vestjysk, så jeg synes, det er meget hyggeligt med vores samarbejde med Kasper. Han er meget ligetil og har humor. Og når noget skal forklares, så er det på en enkel måde, hvor vi forstår tingene; hvorfor noget er godt, og hvorfor noget er skidt,” siger Mathias.